Bli medlem i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Du kan gå med i scouterna i Vist scoutkår när du börjar förskoleklass/höstterminen det år du fyller 6 år och därefter flyttar man upp i de olika avdelningarna vartefter man blir äldre. Ledare kan du vara hela livet. Det är naturligtvis aldrig för sent att bli scout, utan man kan gå med när som helst! Gör en intresseanmälan om du vill komma och testa på scouting vid något tillfälle. Är du intresserad av att bli ledare fyller du i samma anmälningsformulär.

Intresseanmälan görs genom att fylla i formuläret längre ner här, som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fält som är markerade med * är obligatoriska. Om det finns fler sökande än vi har möjlighet att ta emot, beroende av antal ledare i respektive avdelning, kommer du att placeras i kö. När vi har möjlighet att ta emot fler scouter skickas ett platserbjudande/ information ut via e-post.

• Om sökanden är under 18 år måste kontaktuppgifter till minst en vårdnadshavare anges som anhörig.
  • Utskick från Vist Scoutkår sker till primär e-postadress, men utskick kan gå till ytterligare adresser om även alternativ e-post/anhörig e-post fylls i.
  • Primär e-postadress används för att få lösenord till scoutnet.se där man själv kan ändra sina uppgifter.
  • Medlemsavgiften faktureras en gång per termin. Hur fakturan ska skickas ställer du in i Scoutnet.se där den även kan laddas ner efter inloggning.
  • Genom att skicka in denna intresseanmälan/ansökan godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i scoutverksamheten, ytterligare information nederst.

Kontakta medlem@vistscout.net om du har du frågor kring medlemskap, fakturering eller får problem att fylla i ansökan!