Upptäckare 10–11 år

När man går i årskurs 4 eller 5 i skolan är man med i vår avdelning som kallas Upptäckare.

Du lär dig något nytt nästan varje dag i Scouterna, det är alltid roliga saker men ibland är de också väldigt bra att kunna. Som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Men till skillnad från hur man gör i skolan läser vi inga böcker om knivar och bandage, vi lär oss genom att göra, genom att prova på allt på riktigt istället.

När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Terminsprogram hittar du längre ner…

Kontakta ledarna för avdelningen Upptäckare via e-post: upptackare@vistscout.net

Ledare på avdelningen Upptäckare

Karin Lantz