Webbkurser

Scouternas webbkurser Trygga Möten, Anpassat Ledarskap och Leda Scouting Distans finns på lärplattformen: webbkurs.scouterna.se

Du loggar nu in med ditt ScoutID alltså samma inloggningsuppgifter som till medlemsregistret Scoutnet. För att kunna ha ett konto i den nya plattformen så måste e-postadressen vara unik det innebär att t ex föräldrar och äldre barn (utmanare) inte bör ha samma e-postadress som primär i Scoutnet.

Ledarutbildningar – ett sätt utvecklas som person och som ledare

Scouterna jobbar aktivt med att utbilda våra medlemmar, båda unga och vuxna. Utbildning är ett sätt att utmana och utveckla våra medlemmar, samtidigt som det är en kvalitetssäkring för vår verksamhet.

Scouternas folkhögskola driver Scouternas ledarutbildningar: Utbildningar

Du kan prata med kårens styrelse om det finns möjlighet att få hela eller delar av en scoutledarutbildning betald.