Medlemsavgift

Medlemsavgiften i vår kår är 345 kronor per termin, varav 250 kronor går till verksamheten i Vist scoutkår. Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i Nordöstra Götalands Scoutdistrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor. I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför, men när vi har läger tillkommer ofta en extra avgift.

Vi tycker det är viktigt att alla ska få möjligheten att delta, oavsett ekonomiska förutsättningar. Kontakta kårens ordförande om du vill veta mer.

Ledare betalar en reducerad medlemsavgift.

Tidningen Scout

Medlemmar får tidningen Scout hemskickad, men det går även att läsa den på nätet! Läs webbtidningen

Får ni för många exemplar till ert hushåll eller vill läsa webbtidningen istället? Du kan själv bestämma om den ska skickas till din angivna adress i medlemsregistret genom att logga in på scoutnet.se och välja att inte få den hemskickad.

Försäkring

Vi vill att du som medlem i Scouterna ska känna dig trygg och därför finns vår medlemsförsäkring. Försäkringen gäller så fort du deltar i någon verksamhet som anordnas av Scouterna och under resa till och från verksamheten.

Låna utrustning

Som medlem i Vist scoutkår har du möjlighet att låna vår utrustning, såväl Björkholmen med dess grillkåta och grillplats, men även våra kanoter som ligger vid Prästgårdskajen. Vid viss aktivitet tar vi ut en liten hyra. Kontakta stugfogden för mer information eller bokning.

Kårens behov av utrustningen i verksamheten går ALLTID före.